اسلایدر

بلند کردن یک کوسه نهنگی 12 متری + تصاویر
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

ماهیگیران پاکستانی برای بلند کردن یک کوسه نهنگی 12 متری از آبهای لنگرگاه شهر بندری کراچی مجبور شدند حداکثر از 5 جرثقیل استفاده کنند.

روز سه شنبه 7 فوریه 2012 جمعیت انبوهی از تماشاگران در لنگرگاه شهر بندری کراچی پاکستان شاهد از آب بیرون کشیدن لاشه یک کوسه نهنگی 12 متری بودند که بین 6 تا 7 تن وزن داشت.

این کوسه نهنگی را 10 روز قبل یک ماهیگیر محلی در فاصله 150 کیلومتری آبهای ساحلی در دریای عرب بی هوش پیدا کرد اما زمانی که این ماهی غول پیکر از آب بیرون کشیده شد مرده بود.

براساس گزارش "سی. بی. اس"، ماهیگیران در ابتدا برای بیرون کشیدن این کوسه نهنگی از آب دو جرثقیل آوردند اما لاشه بسیار عظیم این جانور آبزی بسیار سنگین تر از آن بود که دو جرثقیل کافی باشد.

به همین دلیل، سه جرثقیل دیگر نیز آورده شد و سرانجام ماهیگیران موفق شدند با 5 قرقره این حیوان را بالا بکشند و آن را به قیمت 1.7 میلیون روپل (18 هزار دلار) بفروشند.

کوسه نهنگی بزرگترین ماهی در آبهای گرم دنیا است. این حیوان از سوی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت به عنوان یک گونه نفوذپذیر معرفی و از سال 2008 در لیست قرمز این سازمان وارد شد.

هرچند این گونه، جثه ای عظیم و ترسناک دارد اما ماهی بسیار مهربان و بی آزاری است و بارها به شناگران دریاهای گرم اجازه داده است که سوارش شوند. خوراک کوسه نهنگی موجودات ریز دریایی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 22:0
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.